We bestellen steeds meer online. Dit geldt voor kleding, boeken en sinterklaascadeautjes, maar ook voor zakelijke bestellingen. In de handel en industrie heeft 40% van de medewerkers in 2019 een online bestelling geplaatst en bij Flowtechnology krijgen we ruim 60% van onze dagelijkse orders binnen via de webshop. Tijd om een paar handige functies uit te lichten die bestellen bij Flowtechnology nog sneller en makkelijker maken voor u als klant.
1 - Eigen artikelnummers
De kans is groot dat u andere artikelnummers gebruikt voor een product dan wij. Lastig, want in dit geval staat er waarschijnlijk ook andere nummers op onze factuur dan in uw systeem. Om dit te voorkomen kunt u eenvoudig uw eigen artikelnummers koppelen. Deze nummers zijn zowel in onze webshop als via onze klantenservice te gebruiken. Ook worden ze vermeld op orderbevestigingen, pakbonnen, product labels en facturen. Niet alleen makkelijk tijdens het bestellen, maar ook voor uw magazijn en administratie. Bekijk voor meer informatie over deze service ook onze
informatiesheet.
2 - Uploaden & downloaden
Na het invoeren van inkooporders in uw eigen systeem wilt u deze zo efficiënt mogelijk doorzetten naar Flowtechnology. Daarom kunt u uw order in één keer uploaden naar uw winkelmand d.m.v. een Excel bestand. Zo werkt u snel en efficiënt, maar profiteert u ook van de extra voordelen en korting van onze webshop.
U vindt de uploadfunctie onderaan uw winkelmand, waarbij u ook uw eigen artikelnummers kunt gebruiken.
Klik hier voor meer informatie over het upload bestand. In de winkelmand vindt u ook een downloadfunctie die de winkelmand, inclusief prijzen en kortingen, direct exporteert als Excel bestand.
3 - Favoriete winkelmanden
Besteld u regelmatig producten in vaste combinaties of aantallen? Dan kunt u deze selecties ook opslaan als een favoriete winkelmand. Uw favoriete winkelmanden zijn altijd te wijzigen en zijn in één klik toe te voegen aan uw bestelling. Zo weet u zeker dat u de juiste combinaties besteld, zonder overbodig invoerwerk. U vindt uw favoriete winkelmanden terug onder de rode Account-knop rechts bovenin uw scherm.
4 - Historie en traceren
Ook voor direct inzicht in uw lopende leveringen, openstaande orders of volledige orderhistorie kunt u sinds kort terecht op onze webshop. Deze informatie vindt u terug onder de Account-knop rechts bovenin uw scherm. Bent u op zoek naar meer details, dan helpen we u graag persoonlijk verder.
5 - Plaatst orders direct
Onze webshop onthoud de inhoud van uw winkelmand. U kunt bestellingen dus gedurende de dag opbouwen. Onze voorraad wordt echter pas gereserveerd op het moment dat de order is afgerond. Heeft u een product snel nodig, dan adviseren we u om de order direct af te ronden. U betaald geen extra kosten voor meerdere orders, want wij berekenen eventuele verzendkosten o.b.v. uw totale orderwaarde per dag en afleveradres. Verzendkosten worden bij niet-franco orders wel vermeld op uw orderbevestiging, maar komen te vervallen op uw factuur. Deze ontvangt u aan het einde van de werkdag.
Met onze webshop maken we bestellen in veel gevallen makkelijker en sneller. Maar eerlijk is eerlijk: soms gaat er niets boven persoonlijk contact. Zoekt u technisch advies, een product wat niet in onze catalogus staat of heeft u een andere vraag dan helpen we u elke werkdag van 08:00 tot 20:00 uur graag persoonlijk verder.